Hoe gaat Enduris om met het coronavirus? Meer informatie

Nieuws en publicaties

Hoe gaat Enduris om met het coronavirus?

We hebben een unieke situatie in Nederland. De landelijke maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beheersen, hebben grote gevolgen voor ons allemaal. Dat geldt ook voor de werkzaamheden van Enduris. Als bedrijf in de vitale sector hebben wij een specifieke verantwoordelijkheid: de energievoorziening in stand houden. Daarbij beperken we het contact tussen onze klanten en onze monteurs zoveel mogelijk. Op die manier dragen we ons steentje bij om het coronavirus een halt toe te roepen. We volgen hiermee de richtlijnen van het RIVM. Wat dat voor u betekent, leest u hier.

We starten werkzaamheden bij klanten geleidelijk op

Na een terughoudende periode om werkzaamheden achter de voordeur te verrichten, hebben we getest hoe we dit op een veilige manier kunnen opstarten. Zo hebben we kleine aantallen aansluitingen verlicht en verzwaard en slimme meters geplaatst. De ervaringen in deze proeven zijn voorzichtig positief. Daarom breiden we onze werkzaamheden verder uit. Daarbij houden we nauwlettend in de gaten of we de gezondheid van onze klanten en monteurs kunnen waarborgen. Hiervoor hanteren we strikte regels. Zo geven we invulling aan het protocol ‘Samen veilig doorwerken’ van de Rijksoverheid voor de bouw- en technieksector. Ook proberen we met extra uitvoeringscapaciteit opgelopen achterstanden waar mogelijk in te lopen. Zodra wij de werkzaamheden bij u weer kunnen uitvoeren, nemen wij of onze aannemer contact met u op om een afspraak te maken. Vanzelfsprekend komen we alleen langs als u dit ook wilt en als we de veiligheidsregels kunnen naleven. Bekijk wat onze werkwijze is volgens de RIVM-richtlijnen.

We lossen gas- of stroomstoringen 24/7 op

Is er een gas- of stroomstoring? Onze monteurs staan nog steeds dag en nacht voor u klaar om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Als u belt naar het storingsnummer vragen wij u of u (mogelijk) besmet bent met het coronavirus, andere luchtwegklachten en/of koorts heeft en of u in quarantaine/thuisisolatie zit. Als dat het geval is, nemen we passende maatregelen om het risico op besmetting van onze monteurs te voorkomen. 

We gaan door met het onderhouden van ons energienet

Ook in deze crisistijd blijven we 24/7 ons gas- en elektriciteitsnet onderhouden om storingen te voorkomen, de veiligheid te waarborgen en zo de continuïteit van een betrouwbare energievoorziening te verzorgen. Daar ligt onze prioriteit. Dit betekent dat geplande werkzaamheden die hiervoor noodzakelijk zijn, doorgaan. Soms moet de stroom er dan af bij u thuis. We kunnen ons voorstellen dat dit juist nu erg vervelend is. We doen dan ook ons uiterste best om eventuele overlast zo klein mogelijk te maken voor u.

Vragen

In verband met de maatregelen tegen het Coronavirus zijn wij zeer beperkt telefonisch bereikbaar. Alleen voor urgente storingen blijft u aan de lijn. Stel overige niet urgente vragen via het contactformulier op www.enduris.nl of stuur een e-mail naar info@enduris.nl

Onze bezetting is er op ingericht dat u via deze kanalen zsm een antwoord krijgt. Voor een elektriciteits- of gasstoring kunt u bellen naar het nationale storingsnummer 0800-9009.  

 

Ga hier naar veelgestelde vragen en antwoorden