Voorkom afsluiting

U kunt zelf voorkomen dat u wordt afgesloten. Lees hieronder welke stappen u kunt ondernemen.  

 

Stappenplan om te voorkomen dat u wordt afgesloten

Stap 1: Energieleverancier kiezen

U kunt uw eigen energieleverancier kiezen, want de energiemarkt is vrij. Maar als u geen leverancier heeft, is Enduris genoodzaakt uw elektriciteit- en/of gas af te sluiten. Wacht dus niet te lang met het afsluiten van een nieuwe overeenkomst, als u wilt overstappen naar een ander energiebedrijf.

 

Vanaf de dag dat uw leveringscontract is beëindigd, heeft u twintig werkdagen om een contract met een andere leverancier af te sluiten. Let erop dat wij enkele dagen nodig hebben om de aanmelding van uw nieuwe leverancier te verwerken.

Stap 2: Contract afsluiten bij een energieleverancier

Neem telefonisch contact op met de door u gekozen energieleverancier om een energiecontract af te sluiten. Verzoek nadrukkelijk om een “spoedaanmelding”. Zorg ervoor dat de gekozen energieleverancier uw aanvraag op tijd verwerkt.

Stap 3: Controle juiste verwerking door uw energieleverancier

Bel drie werkdagen na de telefonische aanmelding uw energieleverancier en vraag of ze uw aanmelding al hebben doorgegeven aan netbeheerder Enduris. Wanneer de energieleverancier het contract heeft verwerkt, ontvangt Enduris automatisch een bericht. U blijft dan verzekerd van elektriciteit en gas. Wij accepteren alleen de melding van een energieleverancier.

 

Fraude en onveiligheid

Ook fraude, energiediefstal en onveilige situaties zijn voor Enduris redenen om gas- en/of elektriciteit af te sluiten.